אלכוהול ופעילות גופנית

אלכוהול ופעילות גופנית

אלכוהול ופעילות גופנית- לאחרונה יצאו מספר פרסומים המשבחים את ההשפעת האלכוהול בכל הנוגע לפעילות גופנית,  אך האם באמת מומלץ לשתות אלכוהול לפני או אחרי פעילות גופנית?

קצת על אלכוהול ועל קלוריות

ראשית, חשוב לדעת כי אלכוהול שייך למשפחת החומרים המדכאים והוא מספק אנרגיה רבה, גרם אלכוהול מספק 7 קלוריות, ולכן ככל ש % האלכוהול במשקה יגדל כך כמות הקלוריות תגדל.

בנוסף, אלכוהול הינו חומר מסיס במים הוא נספג במהירות במערכת העיכול, במיוחד כאשר לא צרכנו מזון יחד עם אלכוהול וכמו כן ספיגתו הינה מהירה ברקמות בעלות תכולת נוזלים רבה כגון המוח.

אלכוהול משפר את הביצועים?

מחקרים מצאו כי לאלכוהול במינונים נמוכים מיוחסות השפעות חיוביות על ביצוע כדוגמת השפעה מעוררת, הפחתת כאבים ושיפור בטחון עצמי אך ככל שנפריז בכמויות נחוש בהשפעותיו  המדאכות של האלכוהול כגון עייפות, ואיטיות, ירידה בזמן התגובה ואיבוד שיווי משקל.

בנוסף, שתיית אותה כמות אלכוהול בשתי פעמים שונות יכולה ליצור אצלנו שתי תחושות שונות תלוי המצב הגופני שבו אנו נמצאים והסיטואציה החברתית בה אנחנו לוקחים חלק.

אלכוהול ופעילות גופנית

יש הטוענים כי ישנו יתרון  בצריכת אלכוהול בסמוך לפעילות גופנית, טענתם היא כי אלכוהול ממלא את מאגרי הפחמימות.

יש להבין שלפני פעילות, במיוחד בתחום ענפי הסבולת ישנה חשיבות רבה לפחמימות ולמילוי מאגרי גליקוגן, ולשם השוואה בבירה לבנה יש כ 14 גר' פחמימות לעומת 40 גר' במיץ פרי, לכן אלכוהול אינו מקור אידאלי לפחמימות.

בנוסף יש לקחת בחשבון את השפעותיו המשתנות של האלכוהול, דבר העלול לפגוע במשק הנוזלים לפני ,בזמן ולאחר פעילות גופנית.

לאחר פעילות גופנית יש להחזיר כמות רבה של נוזלים ומלחים (נתרן), אלכוהול כאמור מכיל כמות נמוכה מאוד של נתרן ביחס למשקאות אחרים בשוק ובטח לעומת מים!

לכן, למרות פרסומים שיווקיים בעלי אג'נדה כלכלית שונים המשבחים את הקשר שבין אלכוהול ופעילות גופנית,  איו ספק כי עדיף לצרוך לפני ואחרי אימון נוזל או אוכל אחר ולא אלכוהול. אם כבר שותים אלכוהול לאחר מאמץ יש לעשות זאת במתינות,  אך לשלב מים ומזון כמקורות עיקריים לחידוש מאגרי האנרגיה ומשק הנוזלים והמלחים.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן

Kang, J., & Ratamess, N. (2014). Which Comes First? Resistance Before Aerobic Exercise or Vice Versa?. ACSM's Health & Fitness Journal, 18(1), 9-14.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט