אלכוהול והשפעתו על הגוף

אלכוהול והשפעתו על הגוף

אלכוהול שייך למשפחת החומרים המדכאים, אך מספק אנרגיה רבה, כלומר גרם אלכוהול מספק 7 קלוריות, ולכן ככל ש % האלכוהול במשקה יגדל כך כמות הקלוריות תגדל.
אלכוהול הינו חומר מסיס במים הוא נספג במהירות במערכת העיכול, במיוחד כאשר לא צרכנו מזון יחד עם אלכוהול וכמו כן ספיגתו הינה מהירה ברקמות בעלות תכולת נוזלים רבה כגון המוח.
לאלכוהול במינונים נמוכים מיוחסות השפעות חיוביות על הביצוע גופני כגון השפעה מעוררת, הפחתת כאבים ושיפור בטחון עצמי אך ככל שנפריז בכמויות נחוש בהשפעותיו המדאכות של האלכוהול כגון עייפות, ואיטיות, ירידה בזמן התגובה ואיבוד שיווי משקל.
סברה נוספת היא שיש יתרון בצריכת אלכוהול בסמוך לפעילות גופנית, לכן יש להבין שלפני פעילות, במיוחד בתחום ענפי הסבולת ישנה חשיבות רבה לפחמימות ולמילוי מאגרי גליקוגן, ולשם השוואה בבירה לבנה יש כ 14 גר' פחמימות לעומת 40 גר' במיץ פרי, לכן אלכוהול אינו מקור אידאלי לפחמימות.
בנוסף יש לקחת בחשבון את השפעותיו המשתנות של האלכוהול, דבר העלול לפגוע במשק הנוזלים לפני ,בזמן ולאחר פעילות גופנית.
לאחר פעילות גופנית יש להחזיר כמות רבה של נוזלים ומלחים, אלכוהול כאמור מכיל כמות נמוכה מאוד של נתרן ביחס למשקאות אחרים בשוק ובטח לעומת מים!
לכן אם כבר שותים אלכוהול לאחר מאמץ יש לעשות זאת במתינות, אך לשלב מים ומזון כמקורות עיקריים לחידוש מאגרי האנרגיה ומשק הנוזלים והמלחים.
שיהיה סופ"ש נעים ובטוח!

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים:

תזונה ושחלות פוליצסטיות

תזונה ושחלות פוליצסטיות תופעה זו הינה נפוצה מאוד בקרב נשים עקב עודף בהורמוני מין זכריים, כאשר עלולה להיות פגיעה במערכת הרבייה, מחלות לב וכן השלכות

קרא עוד »
סגירת תפריט