אימוני כוח בשילוב עם גרעון קלורי בגיל המבוגר והשפעתם על בריאות הלב.

אימוני כוח בשילוב עם גרעון קלורי בגיל המבוגר והשפעתם על בריאות הלב.

פגיעה באלסטיות העורקים הינה סימן להזדקנות כלי הדם.
השמנה בקרב אוכלוסיה זקנה מאיצה תהליך זה. לכן, ירידה במשקל באמצעות גרעון קלורי יכולה לשפר את אלסטיות העורקים באוכלוסיה זקנה.

האם גם לאימוני התנגדות תרומה בתהליך?
במחקר שנערך על 137 משתתפים בגיל ממוצע של 68 נמצא שבהשוואה לקבוצה שביצעה אימוני התנגדות בלבד, קבוצה ששילבה אימוני התנגדות ביחד עם גרעון קלורי הציגה שיפור באלסטיות העורקים. בקבוצה זו היתה ירידה בשומן הבטני ובלחץ הדם, אשר תרמו לשיפור האלסטיות של כלי הדם .
לסיכום, בנוסף גרעון קלורי, גם אימוני התנגדות בגיל המבוגר חשובים על מנת לשמור על מסת השריר ושיפור כח ויכולות תפקודיות גם בגילאים המבוגרים ויכולים לסייע בשמירה על מבנה ותקינות כלי הדם ובריאות הלב.
לכן מומלץ לשלבם כחלק מפעילות גופנית מאוזנת גם בגילאים המבוגרים.

Effects of Resistance Training With and Without Caloric Restriction on Arterial Stiffness in Overweight and Obese Older Adults Margie E. Jefferson,1 Barbara J. Nicklas,1 Elizabeth A. Chmelo,1 Charlotte I. Crotts,1 Hossam A. Shaltout,2,3 Debra I. Diz,3,4Anthony P. Marsh,5 and Tina E. Brinkley American Journal of Hypertension 29(4) April 2016.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של מגי

שילוב של תזונה מותאמת לטבעונים בנוסף לאימוני קרוספיט, מגי הצליחה להוריד אחוזי שומן מבלי לפגוע ברקמת השריר!

קרא עוד »

הזמנת קניות און ליין

הזמנת קניות און ליין רבים מאיתנו נוהגים לבצע את הקניות שלהם באופן מכוון, מגמה זו צברה תאוצה אף יותר בתקופה הנוכחית, בה אנשים מעדיפים להימנע

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של עומר

עומר, השוער של אחי נצרת בכדורגל מהליגה הלאומית הגיעה אלינו על מנת לשפר את הרכב הגוף, ולאורך התהליך השיל 4.5 ק"ג שומן מגופו תוך ירידה

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של א'

הנה דוגמא לשינוי איכותי לצד שינוי הרגלים לטווח הארוך. א' הגיעה אלינו לאחר ניסיונות רבים לירידה במשקל. על בסיס בדיקות הרכב גוף, חילוף חומרים והעדפות

קרא עוד »
סגירת תפריט