אופן התמודדות עם שומן בטני

לא מעט מטופלים פונים אלי לעזרה ושואלים איך ניתן להוריד את השומן בבטן?
במקרים רבים אנשים מחפשים את הישועה בכפיפות בטן, פלאנקים ובכלל בפעילות הגופנית שאמורה לשרוף המון קלוריות לאימון, אך לא תמיד זוכרים את הפן התזונתי, שכן התמקדות באימון באיזור מסויים בגוף לא תוביל לתוצאה אליה אתם שואפים.
ראשית השמנה בטנית מוגדרת כהיקף בטן בקו הטבור מעל 102 ס"מ בגברים ו 88 ס"מ ומעלה בנשים.
השמנה זו מקושרת עם סיכון לתחלואה במחלות לב, סכרת, חוסר איזון ברמות השומנים בדם ועוד…
מחקרים רבים וסקירות בדקו את השפעת הפעילות הגופנית על ההשמנה הבטנית ואכן ישנה תרומה רבה לפעילות הגופנית והיא בהחלט מהווה אסטרגיה שיש להשתמש בה, אך כאשר בדקו שינוי תזונתי הכלל גרעון קלורי עם וללא פעילות גופנית מצאו שהשינוי התזונתי הכלל גרעון קלורי הוא "קו הטיפול" הראשון והמשמעותי שיש לנקוט בו בהקשר של הפחתה במשקל ובמסת השומן.
כלומר על מנת להפחית במשקל, במסת השומן בכלל בשומן הבטני בפרט ראשית יש לבצע שינוי תזונתי ולהפחית בכמות המזון אותה אנו צורכים וכך תתרחש ירידה במשקל ובמסת השומן.
לשינוי התזונתי בהחלט חשוב לשלב פעילות גופנית (אירובי וכח) על מנת לאפשר ירידה איכותית ולשמור על הבריאות.

Janssen, I., Fortier, A., Hudson, R., & Ross, R. (2002). Effects of an energy-restrictive diet with or without exercise on abdominal fat, intermuscular fat, and metabolic risk factors in obese women. Diabetes care, 25(3), 431-438.‏
Larson-Meyer, D. E., Heilbronn, L. K., Redman, L. M., Newcomer, B. R., Frisard, M. I., Anton, S., … & Ravussin, E. (2006). Effect of calorie restriction with or without exercise on insulin sensitivity, β-cell function, fat cell size, and ectopic lipid in overweight subjects. Diabetes care, 29(6), 1337-1344.‏
Vissers, D., Hens, W., Taeymans, J., Baeyens, J. P., Poortmans, J., & Van Gaal, L. (2013). The effect of exercise on visceral adipose tissue in overweight adults: a systematic review and meta-analysis. PloS one, 8(2), e56415.‏
Merlotti, C., Ceriani, V., Morabito, A., & Pontiroli, A. E. (2017). Subcutaneous fat loss is greater than visceral fat loss with diet and exercise, weight-loss promoting drugs and bariatric surgery: a critical review and meta-analysis. International Journal of Obesity, 41(5), 672.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

מאמן כושר בחיפה

אימון כושר אישי בחיפה

המודעות בנוגע לחשיבות הרבה של קיום אורח חיים בריא עלתה מאוד במהלך השנים האחרונות, ורבים הם האנשים שמנסים לשנות את ההרגלים הפחות חיוביים בהרגלים טובים

קרא עוד »

צום לסירוגין

צום לסירוגין יום הכיפורים מתקרב ואיתו הצום כאשר ישנם לא מעט אנשים שמנסים או ניסו להשתמש באסטרטגיה זו לצורך הפחתת משקל ושיפור מדדי בריאות. יש

קרא עוד »
מאמן כושר אישי בצפון

מאמן כושר אישי בצפון

הרבה אנשים רוצים להיכנס לכושר ולשפר את איכות חייהם, ואכן, ביצוע פעילות גופנית באופן סדיר הוא חלק בלתי נפרד משמירה על אורח חיים בריא.  יש

קרא עוד »
תזונה מותאמת אישית

תזונה מותאמת אישית

מכל עבר "משוגרות" אלינו המלצות בנושא תזונה ובין היתר דיאטות וטרנדים שונים בתחום האכילה. יום אחד אנו קוראים על דיאטות שאינן כוללות אכילת פחמימות, ביום

קרא עוד »
טיפול באכילה רגשית

טיפול באכילה רגשית

סביר להניח שיצא לכם לראות סרטי דרמה בהם ישנה סצנה שבה אחת הדמויות יושבת על הספה שבביתה, צופה בטלוויזיה כשלגופה פיג'מה ובידיה חטיפים פתוחים או

קרא עוד »
סגירת תפריט