אופן התמודדות עם שומן בטני

לא מעט מטופלים פונים אלי לעזרה ושואלים איך ניתן להוריד את השומן בבטן?
במקרים רבים אנשים מחפשים את הישועה בכפיפות בטן, פלאנקים ובכלל בפעילות הגופנית שאמורה לשרוף המון קלוריות לאימון, אך לא תמיד זוכרים את הפן התזונתי, שכן התמקדות באימון באיזור מסויים בגוף לא תוביל לתוצאה אליה אתם שואפים.
ראשית השמנה בטנית מוגדרת כהיקף בטן בקו הטבור מעל 102 ס"מ בגברים ו 88 ס"מ ומעלה בנשים.
השמנה זו מקושרת עם סיכון לתחלואה במחלות לב, סכרת, חוסר איזון ברמות השומנים בדם ועוד…
מחקרים רבים וסקירות בדקו את השפעת הפעילות הגופנית על ההשמנה הבטנית ואכן ישנה תרומה רבה לפעילות הגופנית והיא בהחלט מהווה אסטרגיה שיש להשתמש בה, אך כאשר בדקו שינוי תזונתי הכלל גרעון קלורי עם וללא פעילות גופנית מצאו שהשינוי התזונתי הכלל גרעון קלורי הוא "קו הטיפול" הראשון והמשמעותי שיש לנקוט בו בהקשר של הפחתה במשקל ובמסת השומן.
כלומר על מנת להפחית במשקל, במסת השומן בכלל בשומן הבטני בפרט ראשית יש לבצע שינוי תזונתי ולהפחית בכמות המזון אותה אנו צורכים וכך תתרחש ירידה במשקל ובמסת השומן.
לשינוי התזונתי בהחלט חשוב לשלב פעילות גופנית (אירובי וכח) על מנת לאפשר ירידה איכותית ולשמור על הבריאות.

Janssen, I., Fortier, A., Hudson, R., & Ross, R. (2002). Effects of an energy-restrictive diet with or without exercise on abdominal fat, intermuscular fat, and metabolic risk factors in obese women. Diabetes care, 25(3), 431-438.‏
Larson-Meyer, D. E., Heilbronn, L. K., Redman, L. M., Newcomer, B. R., Frisard, M. I., Anton, S., … & Ravussin, E. (2006). Effect of calorie restriction with or without exercise on insulin sensitivity, β-cell function, fat cell size, and ectopic lipid in overweight subjects. Diabetes care, 29(6), 1337-1344.‏
Vissers, D., Hens, W., Taeymans, J., Baeyens, J. P., Poortmans, J., & Van Gaal, L. (2013). The effect of exercise on visceral adipose tissue in overweight adults: a systematic review and meta-analysis. PloS one, 8(2), e56415.‏
Merlotti, C., Ceriani, V., Morabito, A., & Pontiroli, A. E. (2017). Subcutaneous fat loss is greater than visceral fat loss with diet and exercise, weight-loss promoting drugs and bariatric surgery: a critical review and meta-analysis. International Journal of Obesity, 41(5), 672.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט