אגוזי ברזיל והחשש מהרעלת סלניום.

אגוזי ברזיל והחשש מהרעלת סלניום.

אגוזי ברזיל נמצאים בשיח הציבורי זמן רב, מטופלים רבים שואלים אותי האם כדאי לצרוך או להימנע מצריכה של אגוזי ברזיל. מאין נובעת התלבטות זו?  מצד אחד ידוע שלאגוזי הברזיל יתרונות בריאותיים רבים וטעמם הטוב מעודד את הצריכה שלהם, מצד שני אנו נתקלים פעמים רבות בחשש לצרוך אותם מפני חשש מהרעלת סלניום.

האם באמת קיימת תרומה בריאותית לאגוזי ברזיל? האם באמת יש סכנת הרעלה בצריכת אגוזי ברזיל? כמה אגוזי ברזיל כדאי לצרוך? ובכן, על כל אלה ננסה לענות בכתבה הבאה:

אגוזי ברזיל מהווים מקור טוב למגנזיום, ברזל, זרחן , תיאמין (B1) , ניאצין (B3), ויטמין E, פרדוקסיל פוסט (B6), סידן, סיבים תזונתים , נוגדי חמצון ( סקוואלין וטוקופרול) ופיטוסטרולים היכולים לסייע בהפחתת רמת הכולסטרול בדם וכן הם בעלי תכונות אנטיסרטניות (למשל סרטן פרוסטטה)
בנוסף אגוז הברזיל עשיר בשומנים חד בלתי רווים (25%) ו21% שומנים רב בלתי רווים.
אגוז הברזיל מכיל כמות רבה של סלניום. זהו מינראל בעל תפקידים רבים הנחוצים לתפקוד התאים בגוף, תפקוד בלוטת התריס, מערכת החיסון וסיוע בפעילות אנטיאוקסידנטית.
יש לשים לב שכאשר אנו צורכים סלניום (באופן אוראלי) לאורך זמן בכמות גדולה מעבר לגבול העליון (400 מיקרוגרם ליום מעל גיל 18) הדבר עלול לגרום לסלנואיסיס (השפעה רעילה של סלניום), דבר העלול להתבטא בבחילות, הקאות, שלשול, אובדן שיער והפרעות נוירולוגיות.
באגוז ברזיל אחד יש כ68-91 (עפי נתוני USDA) מיקרוגרם של סלניום כלומר יש לצרוך מעל כ 4 אגוזי ברזיל על מנת לעבור את הרף העליון ולהסתכן בתופעות כאלו.
אין זה אומר שצריך לפחד לצרוך אגוזי ברזיל אך מומלץ לשמור על המינון המומלץ כאשר צורכים אגוזי ברזיל באופן קבוע ולאורך זמן.

לתיאום תוכנית תזונתית מותאמת אישית או תוכנית משולבת עם אימוני כושר ניתן ליצור קשר 054-5216626

USDA National Nutrient Database for Standard ReferenceRelease 28
Martin, Sabine, and Wendy Griswold. "Human health effects of heavy metals." Environmental Science and Technology briefs for citizens 15 (2009): 1-6.
Yang, Jun. "Brazil nuts and associated health benefits: A review." LWT-Food science and technology 42.10 (2009): 1573-1580.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

מאמן כושר בחיפה

אימון כושר אישי בחיפה

המודעות בנוגע לחשיבות הרבה של קיום אורח חיים בריא עלתה מאוד במהלך השנים האחרונות, ורבים הם האנשים שמנסים לשנות את ההרגלים הפחות חיוביים בהרגלים טובים

קרא עוד »

צום לסירוגין

צום לסירוגין יום הכיפורים מתקרב ואיתו הצום כאשר ישנם לא מעט אנשים שמנסים או ניסו להשתמש באסטרטגיה זו לצורך הפחתת משקל ושיפור מדדי בריאות. יש

קרא עוד »
מאמן כושר אישי בצפון

מאמן כושר אישי בצפון

הרבה אנשים רוצים להיכנס לכושר ולשפר את איכות חייהם, ואכן, ביצוע פעילות גופנית באופן סדיר הוא חלק בלתי נפרד משמירה על אורח חיים בריא.  יש

קרא עוד »
תזונה מותאמת אישית

תזונה מותאמת אישית

מכל עבר "משוגרות" אלינו המלצות בנושא תזונה ובין היתר דיאטות וטרנדים שונים בתחום האכילה. יום אחד אנו קוראים על דיאטות שאינן כוללות אכילת פחמימות, ביום

קרא עוד »
טיפול באכילה רגשית

טיפול באכילה רגשית

סביר להניח שיצא לכם לראות סרטי דרמה בהם ישנה סצנה שבה אחת הדמויות יושבת על הספה שבביתה, צופה בטלוויזיה כשלגופה פיג'מה ובידיה חטיפים פתוחים או

קרא עוד »
סגירת תפריט